VIDEO – Afvallen terwijl je zit: celebritytrainer geeft tips

0

LIKE op Facebook en blijf altijd op je ideale gewicht!

Ook al zit je urenlang aan je bureau er bestaan manieren om toch in beweging te blijven en stiekem wat kilootjes kwijt te spelen. Die tips komen van celebritytrainer Shona Vertue die onder andere de personal trainer van David Beckham is.

Lees verder onder de advertentie


Vertue ontwikkelde onder meer een workout die je van achter je bureau kunt uitvoeren. Het gaat om een reeks yoga-oefeningen die je helpen om je buikspieren te trainen en tegelijkertijd af te vallen en je stressniveau te verlagen. En dat allemaal in vijf minuten.

1. Haal drie keer diep adem

Sluit je ogen en adem drie seconden lang in, vervolgens adem je drie seconden uit. “De ademhaling is nauw verbonden met het zenuwstelsel, dus kalm en ritmisch ademen kan je lichaam helpen relaxen, terwijl het de geest helpt ontwaken”, zegt Vertue in een interview met MailOnline.

2. Stretch je nek en hoofd

Hou je ogen gesloten en pak met je linkerhand de onderkant van je stoel vast, til vervolgens je hoofd naar je rechterschouder. Wissel daarna af.

3. Roteer je bovenlichaam

Pak je stoel vast en roteer afwisselend je bovenlichaam naar links en naar rechts. Zorg dat je goed tegen de leuning blijft met je rug.

4. Stretch je hele zij

Plaats je rechterhand aan de onderkant van de stoel, breng je hoofd naar je rechteroksel en maak met je linkerarm over je hoofd een boog naar rechts. Maak de linkerzijde zo lang mogelijk.

5. Til je borst op

Haak je vingers in elkaar vast achter je hoofd en til je borst op in de richting van de lucht. Let op, maak dat je je hoofd niet te ver naar achteren laat bengelen.

6. Geeuw!

De makkelijkste oefening die je helpt om het brein te resetten. “Als je geeuwt dan stimuleer je eigenlijk een gebied in de hersenen dat een belangrijke rol speelt in het bewustzijn en de alertheid”, zegt Vertue.

Volledige work-out

In de video zie e de uitgebreide versie van de oefeningen, die kosten je om en bij de tien minuten. Heb je minder tijd, hou dan bovenstaand schema aan.


Deel op

Over de schrijver

Reageren niet mogelijk